En kopp full kreasjon

Prosjektet var igang. Jeg var på jakt etter en ny kosedrikke. Jeg merket at som engelsk kvinne hadde jeg fått i meg nok sterk indisk te og koffeinkick (som for min del fortsatt blir nødvendig i ny og ne) i løpet av årene. Nå var det på tida å hydrere kroppen med en væske som både kunne roe og inspirere samtidig.

Så kom endelig det indre budskapet jeg hadde ventet på: Varmt vann. Varmt vann? Hverken revolusjonerende eller originalt, men en konkret beskjed som måtte tas på alvor. Jeg har alltid vært en frysepinne selv om sommeren, så det er uansett ingen ulempe å drikke noe varmt… men kun vann? Hvordan kunne kroppen finne på å foreslå noe så monotont og kjedelig? Fikset jeg dette?

Etter et par dagers utprøving, skjedde det noe. Vanlige inntrykk var mer definerte og intense, uten at jeg følte meg hverken urolig eller hyper.   Bortsett fra den indre rensning biten var jeg litt usikker på fakta rundt den nye drikka mi, og hvorfor den fikk meg til å føle meg så bra. Jeg leste litt om de kjente fordelene med å drikke vann generelt, og var klar over at det varme tilhørte disiplinene innefor ayuvedisk lære. Men det virket som om  helsefordelene var like gunstige med å drikke kaldt, bortsett fra én viktig forskjell: Det finnes noe bevis for at varmt vann opererer som en slags badstue i kroppen. Når kroppen svetter skyller vi ut toksiner som har samlet seg opp,  og dette inkludere de vi finner i sentralnervesystemet vårt. Plutselig hang det hele sammen for meg. Hvis vi renser ut toksiner i sentralnervesystemet, kan det tenkes at vi også letter psyken , og inviterer hjernen til mindre negativ tanker og følelser.

Ja, det er nok lenge før jeg hopper av koffeinekspressen, men jeg merker tydelig at med introduksjonen av én til tre kopper varmt vann daglig, er livets bane klarerer enn før. Tankene er friere, og jeg begynner å ga enda litt sikrerer på planeten.

About hillviewroad

Gestalt student, Pilates teacher.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to En kopp full kreasjon

  1. Fiona says:

    helt enig. har drukket varmt vann daglig i noen år nå, og jeg synes faktisk det smaker fortreffelig!

Leave a Reply

